Elly Fokke (Projectleider vanuit Actor) “Met deze campagne willen wij niet alleen het imago in de hovenierssector maar ook de instroom van nieuwe werknemers een boost geven. De verbinding tussen de consumenten en de hoveniers is hierin een belangrijk onderdeel. Daarvoor hebben wij mooi platform groeiendoorgroen.nl ontwikkeld om onze doelgroepen zo goed mogelijk te bereiken”

Doel project:
Het doel van de campagne is om het imago van de hoveniers en de sector te verbeteren. En om de instroom vanuit het MBO en HBO en van zij-instromers te bevorderen. Door het stijgende aantal vacatures is het belangrijk om te voorzien in voldoende en goed opgeleide medewerkers. Hierbij speelt het imago van de hovenierssector in belangrijke mate mee.

Centraal in de imagocampagne staat het platform www.groeiendoorgroen.nl Op deze website staan verschillende beroepenfilms, een vacaturebank en achtergrondartikelen. De website wordt aangejaagd door content op sociale kanalen zoals Instagram en Facebook. Het doel hiervan is het bereiken van groenprofessionals, consumenten, werkgevers en het onderwijsveld.

De campagne is een initiatief van sociale partners Branchevereniging VHG, FNV Agrarisch Groen en CNV Vakmensen.

Werkzaamheden:
Actor heeft in opdracht van verschillende werkzaamheden uitgevoerd: het maken van procesafspraken, het opstellen van en toezien op de jaarplanning, het afstemmen van de verschillende campagneonderdelen tussen sociale partners en de opdrachtnemer en het ontwikkelen van de bijbehorende media strategie. Daarnaast stuurt Actor de externe uitvoerder, zoals het communicatiebureau, aan. We zorgen dat het project binnen de planning en begroting verloopt.

Contactpersoon:
Wilt u meer weten over dit project dan kunt u rechtstreeks contact opnemen met Elly Fokke (Projectleider vanuit Actor)